Boroznaki Gergő
  • Instagram
    • Instagram Egyéni- és mikrovállalkozásoknak
    • Instagram Brand marketingeseknek
    • Instagram Ügynökségeknek
    • Instagram – Konferenciák és tréningek
    • Influencereknek
  • Tiktok
  • Prezentáció
  • Blog
  • Rólam
[Bg]
  • Instagram
    • Instagram Egyéni- és mikrovállalkozásoknak
    • Instagram Brand marketingeseknek
    • Instagram Ügynökségeknek
    • Instagram – Konferenciák és tréningek
    • Influencereknek
  • Tiktok
  • Prezentáció
  • Blog
  • Rólam
Mikroblogolás tippek és tanácsok

Mikroblogolás: szövegelj Instán is!

  • Boroznaki Gergő
  • 2020.10.14.
  • 3 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

Mi az a mikroblog? Semmi esetre sem egy hosszú képaláírás az Instagramon, vagy teleszövegelt Instagram Story. A mikroblog (vagy ahogy mi egymás között becézzük “mikró”) egy kompakt blogposzt, ami egy social média platformon (pl. Instagram, Facebook) jelenik meg és mindent tud, amit hosszabb társai: információt oszt meg vagy elmesél egy történetet. Mielőtt belevágnál a mikroblogolásba, ezt olvasd el!

Hol lehet mikroblogolni?

Ahogy a bevezetőben is említettem, a mikroblogolás trendje most leginkább a social média platformokon a legjellemzőbb, leginkább Instagramon.

Persze még mindig a kép a legfontosabb, mert amikor a felhasználók görgetik és görgetik a képfolyamot, a kép fogja megragadni a figyelmüket. De azáltal, hogy egy komplett generáció első számú social platformjává vált, az Instagramon is megjelentek hosszabb szöveges tartalmak, hiszen mindent nem lehet csak egy képpel elmondani.

Az Insta mellett természetesen a Facebookon, sőt akár a YouTube “Közösség” fülén is lehet mikroblogolni, de olyan “tradicionális” felületeken is, mint a Twitter vagy a tumblr.

Microblog poszt Instagram feedben (IG: @sneakerboxhu)
Microblog poszt Instagram feedben (IG: @sneakerboxhu)

Miben különbözik egy mikroblog egy hosszú képaláírástól?

Nagyon is sokban: a képaláírás (még ha néha hosszú is) csak némi plusz információ vagy kontextus a képhez. A mikroblog estében egy kompakt sztoriról vagy gondolatmenetről beszélünk: van eleje, közepe és lezárása. A kép pedig az illusztráció. Egy mikroblogot a rövidsége miatt könnyebbnek tűnhet megírni, mint egy hosszabb szöveget, de pont ellenkezőleg: egy nagyon tömör, lényegretörő, de mégis élvezetes és érdekes posztot kell összehozni.

Storyban is működik

Az Instagram Stories is kiváló lehetőség a mikroblogolásra. Itt ne arra gondolj, hogy telekörmölsz egy egész képernyőt szöveggel (bár ilyenre is láttam példát, nekem nem volt erőm elolvasni 😉 Gondolj inkább a Storykra mint prezentációs slideokra: egy jó háttérkép, egy közös vizuális világ, ami összefogja az összetartozó Storykat, 1-2 mondatnyi szöveg slideonként, egy-egy interakciós matrica (szavazások, kérdések) majd a végén lezárás vagy swipe-up terelés a mikroblog poszt “nagytestvérére”: egy valódi long-format blogposztra, videóra, vagy épp egy webshop termékoldalára.

Mikroblog Instagram Story -ban
Mikroblog Instagram Story-ban (Forrás: @sneakerboxhu / Instagram)

Miért mikroblogoljunk egyáltalán?

Mert ha jól csináljuk, akkor a jutalom a nagyobb engagement: több lájk és komment. És amit nem lehet számszerűsíteni: követőiddel megosztott értékes/hasznos gondolataid, inspiráló történeteid segítenek nekik jobban kapcsolódni és kötődni hozzád vagy márkádhoz.

Egyszerűen csak vágj bele!

Természetesen nem kell mostantól minden posztban blogolni, a legtöbbször egy frappáns gondolat és a megfelelő hashtagek elegendők – de vedd fel a mikroblogolást is a tartalmi eszköztáradba! Próbáld ki mondjuk hetente egyszer és nézd meg az analítikát, hogy az ilyen típusú posztok több lájkot, kommentet hoznak-e, esetleg hoznak-e követőket vagy megnövelik-e az elérést. Nagyjából egy tucatnyi mikroblog után már valószínűleg látni fogsz különbséget, ha a követői bázisod vevő a mikroblog posztokra.

Többre is kíváncsi vagy?

Instagram tréningjeimen egy külön blokk szól a jó feed posztról, aminek része a szuper kép, a pöpec szöveg, a gondosan választott hashtagek és a taggelések. Ha érdekel, akkor találd meg a neked szóló képzéstípust és lépj velem kapcsolatba!

Ne várj a tökéletes pillanatra, kezdj neki a mikroblogolásnak MOST!
Ne várj a tökéletes pillanatra, kezdj neki a mikroblogolásnak MOST!
Megosztás
Küldés
Megosztás
Tweetelés
Kitűzés
Boroznaki Gergő

Már több mint 10 éve blogolok, sneaker témában már az ezredik posztomon is túl vagyok :D

Témák
  • blog
  • Instagram
  • Instagram Stories
  • social media
Next Article
TikTok algoritmus

Egy dolog, amiben a TikTok nagyon különbözik az Instától

  • Boroznaki Gergő
  • 2020.10.28.
TOVÁBB
Ezek is érdekelhetnek
TikTok A-Z-ig workshop: 2023. április 25.
TOVÁBB

TikTok A-Z-ig: négy teltházas workshop után itt az ötödik!

BeContent podcast
TOVÁBB

A BeContent podcast vendége voltam

TikTok újraközlés / repost
TOVÁBB

Hogyan működik a TikTok újraközlés?

Whisperton szakmai interjú
TOVÁBB

Tiktok titkok: Whisperton interjú

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Boroznaki Gergő vagyok. Marketing stratégia, e-commerce, social média (Instagram, TikTok) és prezentációk témájában tartok képzéseket, tréningeket. Ha kérdésed van vagy ajánlatot szeretnél kérni, lépj velem kapcsolatba!
ÍRJ E-MAILT
Nézd meg ezeket!
  • TikTok A-Z-ig workshop: 2023. április 25.

    TikTok A-Z-ig: négy teltházas workshop után itt az ötödik!

    TOVÁBB
  • BeContent podcast

    A BeContent podcast vendége voltam

    TOVÁBB
  • TikTok újraközlés / repost

    Hogyan működik a TikTok újraközlés?

    TOVÁBB
  • Whisperton szakmai interjú

    Tiktok titkok: Whisperton interjú

    TOVÁBB
  • Instagram tévhit #1 Az üzleti profil hátrányban van

    3 Instagram tévhit [ELOSZLATVA]

    TOVÁBB
Többet is szeretnél megtudni?

Marketing stratégia, Instagram, TikTok, social média, prezentációk témában személyre szabott tréninget, tanácsadással tudok neked segíteni! Kérj ajánlatot!

A legfrissebb blogcikkek
  • TikTok A-Z-ig: négy teltházas workshop után itt az ötödik!
  • A BeContent podcast vendége voltam
  • Hogyan működik a TikTok újraközlés?
Legnépszerűbb témák
blog e-kereskedelem esemény Instagram Instagram Stories interjú kutatás podcast social media Tiktok trendek videó workshop YouTube
Kapcsolat
Ha bármilyen kérdésed van, írj a gergely.boroznaki@sneakerbox.hu címre vagy küldj egy ajánlatkérést!
AJÁNLATKÉRÉS
Boroznaki Gergő
Instagram és TikTok tréningek, tanácsadás

Input your search keywords and press Enter.