Mi az a mikroblog? Semmi esetre sem egy hosszú képaláírás az Instagramon, vagy teleszövegelt Instagram Story. A mikroblog (vagy ahogy mi egymás között becézzük “mikró”) egy kompakt blogposzt, ami egy social média platformon (pl. Instagram, Facebook) jelenik meg és mindent tud, amit hosszabb társai: információt oszt meg vagy elmesél egy történetet. Mielőtt belevágnál a mikroblogolásba, ezt olvasd el!
Hol lehet mikroblogolni?
Ahogy a bevezetőben is említettem, a mikroblogolás trendje most leginkább a social média platformokon a legjellemzőbb, leginkább Instagramon.
Persze még mindig a kép a legfontosabb, mert amikor a felhasználók görgetik és görgetik a képfolyamot, a kép fogja megragadni a figyelmüket. De azáltal, hogy egy komplett generáció első számú social platformjává vált, az Instagramon is megjelentek hosszabb szöveges tartalmak, hiszen mindent nem lehet csak egy képpel elmondani.
Az Insta mellett természetesen a Facebookon, sőt akár a YouTube “Közösség” fülén is lehet mikroblogolni, de olyan “tradicionális” felületeken is, mint a Twitter vagy a tumblr.
Miben különbözik egy mikroblog egy hosszú képaláírástól?
Nagyon is sokban: a képaláírás (még ha néha hosszú is) csak némi plusz információ vagy kontextus a képhez. A mikroblog estében egy kompakt sztoriról vagy gondolatmenetről beszélünk: van eleje, közepe és lezárása. A kép pedig az illusztráció. Egy mikroblogot a rövidsége miatt könnyebbnek tűnhet megírni, mint egy hosszabb szöveget, de pont ellenkezőleg: egy nagyon tömör, lényegretörő, de mégis élvezetes és érdekes posztot kell összehozni.
Storyban is működik
Az Instagram Stories is kiváló lehetőség a mikroblogolásra. Itt ne arra gondolj, hogy telekörmölsz egy egész képernyőt szöveggel (bár ilyenre is láttam példát, nekem nem volt erőm elolvasni 😉 Gondolj inkább a Storykra mint prezentációs slideokra: egy jó háttérkép, egy közös vizuális világ, ami összefogja az összetartozó Storykat, 1-2 mondatnyi szöveg slideonként, egy-egy interakciós matrica (szavazások, kérdések) majd a végén lezárás vagy swipe-up terelés a mikroblog poszt “nagytestvérére”: egy valódi long-format blogposztra, videóra, vagy épp egy webshop termékoldalára.
Miért mikroblogoljunk egyáltalán?
Mert ha jól csináljuk, akkor a jutalom a nagyobb engagement: több lájk és komment. És amit nem lehet számszerűsíteni: követőiddel megosztott értékes/hasznos gondolataid, inspiráló történeteid segítenek nekik jobban kapcsolódni és kötődni hozzád vagy márkádhoz.
Egyszerűen csak vágj bele!
Természetesen nem kell mostantól minden posztban blogolni, a legtöbbször egy frappáns gondolat és a megfelelő hashtagek elegendők – de vedd fel a mikroblogolást is a tartalmi eszköztáradba! Próbáld ki mondjuk hetente egyszer és nézd meg az analítikát, hogy az ilyen típusú posztok több lájkot, kommentet hoznak-e, esetleg hoznak-e követőket vagy megnövelik-e az elérést. Nagyjából egy tucatnyi mikroblog után már valószínűleg látni fogsz különbséget, ha a követői bázisod vevő a mikroblog posztokra.
Többre is kíváncsi vagy?
Instagram tréningjeimen egy külön blokk szól a jó feed posztról, aminek része a szuper kép, a pöpec szöveg, a gondosan választott hashtagek és a taggelések. Ha érdekel, akkor találd meg a neked szóló képzéstípust és lépj velem kapcsolatba!