Boroznaki Gergő
  • Instagram
    • Instagram Egyéni- és mikrovállalkozásoknak
    • Instagram Brand marketingeseknek
    • Instagram Ügynökségeknek
    • Instagram – Konferenciák és tréningek
    • Influencereknek
  • Tiktok
  • Prezentáció
  • Blog
  • Rólam
[Bg]
  • Instagram
    • Instagram Egyéni- és mikrovállalkozásoknak
    • Instagram Brand marketingeseknek
    • Instagram Ügynökségeknek
    • Instagram – Konferenciák és tréningek
    • Influencereknek
  • Tiktok
  • Prezentáció
  • Blog
  • Rólam
TikTok algoritmus

Egy dolog, amiben a TikTok nagyon különbözik az Instától

  • Boroznaki Gergő
  • 2020.10.28.
  • 3 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

Minden social média platform hasonlít egymásra, hiszen hasonló igényt elégítenek ki: megmutatjuk magunkat, nézzük, hogy mások mit csinálnak és kommunikálunk velük. Viszont minden platformnak van legalább egy olyan különleges funkciója vagy tulajdonsága, amiben a sikere is rejlik. Ebben a cikkben a TikTok egy olyan tulajdonságát mutatom meg, amiben különbözik a jelenleg legnépszerűbb social média platformtól, az Instagramtól.

A Tiktok alapvetően másképp működik!

A TikTok algoritmusa gyökeresen különbözik attól, amit az Instagramnál és általában az eddig ismert social média platformokon megszokhattunk. Ott ugye az a lényeg, hogy szorgosan gyűjtsük a követőket és ezzel szélesítjük az elérésünket.

A TikTok mindenható algoritmusa máshogy működik. Az alapelv, hogy felhasználók érdeklődését kitanulva az algoritmus leginkább olyan videókat mutat nekik a For You / Neked videófolyamukban, melyek megfelelnek az érdeklődésüknek. És messze nem csak azokét, akiket követnek. Ebbe a merítésbe random egészen kis követőbázissal rendelkező tartalomkészítők posztjai is belekerülnek. Ez olyan organikus (oldszkúl kifejezéssel virális) terjedési potenciál, amit sehol máshol nem tapasztalhatunk.

From zero to hero

Amikor a sneakerbox.hu első TikTok videóját feltöltöttem, én is érzékeltem ezt a jelenséget. Pár órával azelőtt létrehozott friss profilunkon pontosan 0 követőnk volt, mégis egy-két óra “tépelődés” után videónknak kezdett a hóna alá nyúlni a rendszer és végül olyan 50-60 000 megtekintés és 5000 környéki lájkkal “lassult be” kb. két nappal később. Azóta is pötyög felfelé lassan a megtekintés, de ez jelentéktelen a nagy megugrásokhoz képest.

sneakerbox.hu első TikTok videó
sneakerbox.hu első TikTok videó

#foryou #neked #nekedbe

Ha megugrás van egy videó nézettségében, akkor egészen biztos, hogy sikerült bekerülnie a For You-ba. Ez a szent grál. Ezt már az egészen kezdő tiktokosok is felismerték, hiszen különben nem zsúfolnák tele a videó leírását olyan hashtagekkel, mint a #foryou, #neked vagy éppen #foryouba, #nekedbe 😀 Más kérdés, hogy ennyivel nem lehet meghackelni az algoritmust, melynek a működése leegyszerűsítve az alábbiak szerint működik:

Így működik a TikTok algoritmus

Az algoritmus először egy kis közönségen leteszteli a feltöltött tartalmat és ha jól teljesít (végignézés, lájkok, kommentek, megosztások) plusz egyéb faktorok (feltöltés ideje, zene és még sok más) is pozitívan befolyásolják, akkor megmutatja egy nagyobb csoportnak és így tovább. Ezt a folyamatot pedig csak kis mértékben befolyásolja, hogy valaki több millió követővel rendelkező mega-influencer vagy éppen 0 követővel rendelkezik, mert most töltötte fel az első videóját TikTokra.

TikTok algoritmus
TikTok algoritmus
Megosztás
Küldés
Megosztás
Tweetelés
Kitűzés
Boroznaki Gergő

Már több mint 10 éve blogolok, sneaker témában már az ezredik posztomon is túl vagyok :D

Témák
  • Instagram
  • social media
  • Tiktok
Previous Article
Mikroblogolás tippek és tanácsok

Mikroblogolás: szövegelj Instán is!

  • Boroznaki Gergő
  • 2020.10.14.
TOVÁBB
Next Article
A magyar Tiktok kutatás eredményei

[TIKTOK KUTATÁS] Fiatalos és “addiktív” – és már nem csak táncikálnak

  • Boroznaki Gergő
  • 2020.11.08.
TOVÁBB
Ezek is érdekelhetnek
ReBrief podcast
TOVÁBB

A ReBriefben beszélgettünk a TikTokról

TikTok A-Z-ig workshop: 2023. április 25.
TOVÁBB

TikTok A-Z-ig: négy teltházas workshop után itt az ötödik!

BeContent podcast
TOVÁBB

A BeContent podcast vendége voltam

TikTok újraközlés / repost
TOVÁBB

Hogyan működik a TikTok újraközlés?

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Boroznaki Gergő vagyok. Marketing stratégia, e-commerce, social média (Instagram, TikTok) és prezentációk témájában tartok képzéseket, tréningeket. Ha kérdésed van vagy ajánlatot szeretnél kérni, lépj velem kapcsolatba!
ÍRJ E-MAILT
Nézd meg ezeket!
  • ReBrief podcast

    A ReBriefben beszélgettünk a TikTokról

    TOVÁBB
  • TikTok A-Z-ig workshop: 2023. április 25.

    TikTok A-Z-ig: négy teltházas workshop után itt az ötödik!

    TOVÁBB
  • BeContent podcast

    A BeContent podcast vendége voltam

    TOVÁBB
  • TikTok újraközlés / repost

    Hogyan működik a TikTok újraközlés?

    TOVÁBB
  • Whisperton szakmai interjú

    Tiktok titkok: Whisperton interjú

    TOVÁBB
Többet is szeretnél megtudni?

Marketing stratégia, Instagram, TikTok, social média, prezentációk témában személyre szabott tréninget, tanácsadással tudok neked segíteni! Kérj ajánlatot!

A legfrissebb blogcikkek
  • A ReBriefben beszélgettünk a TikTokról
  • TikTok A-Z-ig: négy teltházas workshop után itt az ötödik!
  • A BeContent podcast vendége voltam
Legnépszerűbb témák
blog e-kereskedelem esemény Instagram Instagram Stories interjú kutatás podcast social media Tiktok trendek videó workshop YouTube
Kapcsolat
Ha bármilyen kérdésed van, írj a gergely.boroznaki@sneakerbox.hu címre vagy küldj egy ajánlatkérést!
AJÁNLATKÉRÉS
Boroznaki Gergő
Instagram és TikTok tréningek, tanácsadás

Input your search keywords and press Enter.