Minden social média platform hasonlít egymásra, hiszen hasonló igényt elégítenek ki: megmutatjuk magunkat, nézzük, hogy mások mit csinálnak és kommunikálunk velük. Viszont minden platformnak van legalább egy olyan különleges funkciója vagy tulajdonsága, amiben a sikere is rejlik. Ebben a cikkben a TikTok egy olyan tulajdonságát mutatom meg, amiben különbözik a jelenleg legnépszerűbb social média platformtól, az Instagramtól.
A Tiktok alapvetően másképp működik!
A TikTok algoritmusa gyökeresen különbözik attól, amit az Instagramnál és általában az eddig ismert social média platformokon megszokhattunk. Ott ugye az a lényeg, hogy szorgosan gyűjtsük a követőket és ezzel szélesítjük az elérésünket.
A TikTok mindenható algoritmusa máshogy működik. Az alapelv, hogy felhasználók érdeklődését kitanulva az algoritmus leginkább olyan videókat mutat nekik a For You / Neked videófolyamukban, melyek megfelelnek az érdeklődésüknek. És messze nem csak azokét, akiket követnek. Ebbe a merítésbe random egészen kis követőbázissal rendelkező tartalomkészítők posztjai is belekerülnek. Ez olyan organikus (oldszkúl kifejezéssel virális) terjedési potenciál, amit sehol máshol nem tapasztalhatunk.
From zero to hero
Amikor a sneakerbox.hu első TikTok videóját feltöltöttem, én is érzékeltem ezt a jelenséget. Pár órával azelőtt létrehozott friss profilunkon pontosan 0 követőnk volt, mégis egy-két óra “tépelődés” után videónknak kezdett a hóna alá nyúlni a rendszer és végül olyan 50-60 000 megtekintés és 5000 környéki lájkkal “lassult be” kb. két nappal később. Azóta is pötyög felfelé lassan a megtekintés, de ez jelentéktelen a nagy megugrásokhoz képest.

#foryou #neked #nekedbe
Ha megugrás van egy videó nézettségében, akkor egészen biztos, hogy sikerült bekerülnie a For You-ba. Ez a szent grál. Ezt már az egészen kezdő tiktokosok is felismerték, hiszen különben nem zsúfolnák tele a videó leírását olyan hashtagekkel, mint a #foryou, #neked vagy éppen #foryouba, #nekedbe 😀 Más kérdés, hogy ennyivel nem lehet meghackelni az algoritmust, melynek a működése leegyszerűsítve az alábbiak szerint működik:
Így működik a TikTok algoritmus
Az algoritmus először egy kis közönségen leteszteli a feltöltött tartalmat és ha jól teljesít (végignézés, lájkok, kommentek, megosztások) plusz egyéb faktorok (feltöltés ideje, zene és még sok más) is pozitívan befolyásolják, akkor megmutatja egy nagyobb csoportnak és így tovább. Ezt a folyamatot pedig csak kis mértékben befolyásolja, hogy valaki több millió követővel rendelkező mega-influencer vagy éppen 0 követővel rendelkezik, mert most töltötte fel az első videóját TikTokra.
