Boroznaki Gergő
  • Instagram
    • Instagram Egyéni- és mikrovállalkozásoknak
    • Instagram Brand marketingeseknek
    • Instagram Ügynökségeknek
    • Instagram – Konferenciák és tréningek
    • Influencereknek
  • Tiktok
  • Prezentáció
  • Blog
  • Rólam
[Bg]
  • Instagram
    • Instagram Egyéni- és mikrovállalkozásoknak
    • Instagram Brand marketingeseknek
    • Instagram Ügynökségeknek
    • Instagram – Konferenciák és tréningek
    • Influencereknek
  • Tiktok
  • Prezentáció
  • Blog
  • Rólam
A magyar Tiktok kutatás eredményei

[TIKTOK KUTATÁS] Fiatalos és “addiktív” – és már nem csak táncikálnak

  • Boroznaki Gergő
  • 2020.11.08.
  • 4 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

A TikTok alkalmazást egyre többen töltik le – és már nem csak a tinik! Kik és hogyan használják? Mik a legnépszerűbb tartalmak? Kiket követnek? Többek között ezekre is kerestük a választ a több mint 10 000 magyar felhasználóra kiterjedő kutatásunkban. Megvannak az eredmények, lássuk hát, hogy TikTokozunk mi!

Milyen a TikTok és a magyarok viszonya? Én is részt vettem annak a kutatásnak az előkészítésében és kiértékelésében, melyben a Ringier Axel Springer Digital Media Campus oktatási programjával, a Post for Rent ügynökséggel és a Budapesti Corvinus Egyetem szakértőivel közreműködében felmértük, hogy mit gondolnak itthon az egyre növekvő népszerűségű appról, miben egyedi a TikTok, hogyan használják a fiatalok.

Mivel már itthon is másfél millió embernél is többen használják a Tiktokot és a fiatalok körében már van olyan népszerű, mint az Instagram, itt volt az idő, hogy megnézzük mi a kínai alkalmazás sikerének a titka! Több mint 10 000 felhasználó töltötte ki a kérdőívet és az eredmények között volt, ami “hozta a papírformát”, de szép számmal jöttek meglepő adatok is!

A magyar Tiktok kutatás eredményei

Fiatalok, nagyon fiatalok

Az nem titok, hogy a TikTok a tizenéves és a fiatal huszonéves korosztályt hódította meg leginkább, az online felmérésben önkéntesen részt vevők mindössze 17%-a töltötte be a 21. életévét. Egyébként minél fiatalabb valaki, annál kevésbé gondolja azt, hogy a TikTok ciki lenne, és egyre inkább azt, hogy ez egy neki való platform.

Tinédzserek és fiatal huszonévesek a TikTokon

“Letehetetlen” videófolyam

A TikTok algoritmusa igyekszik minél előbb kiismerni a felhasználók szokásait, és olyan videókat mutat nekik, amik tetszenek nekik – és ez a jelek szerint jól is működik, 88%-uk kizárólag vagy leginkább az algoritmus által megjelenített, For You / Neked videófolyamban megjelenő tartalmakat nézi, és csak 12%-uk nézi gyakrabban a csak a követett tiktokkerek videóit mutató Követés -t.

A válaszokból az is kiderült, az algoritmus által folyamatosan ömlesztett videók meglehetősen addiktív hatással van. A kérdésre válaszolók közel fele (43 százalékára), szinte “képtelenek letenni az alkalmazást”, miután megnyitották azt. Csak 11 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nem jelent gondot számára, hogy félretegye az applikációt.

Arra is kíváncsiak voltunk, hogy milyen gyakran történik ez a bizonyos megnyitás. A srácok 56%-a, a csajok 64%-a naponta belép, túlnyomó többségük naponta többször is.

TikTok videófolyam
TikTok videófolyam

Kreatív, vicces és pozitív

A kérdésre, hogy mit kedvelnek legjobban a TikTokban, leginkább a kreativitás hívószavai kerültek elő: a „vicces videók”, a „humor”, a „tánc”, a „zene” és a „sokoldalúság” a legvonzóbbak.

Tartalom tekintetében a zenés-táncos (72%), a humoros (66%), illetve a trendekre reagáló (57%) videókat nézik a legszívesebben. Viszont – mint ahogy például az Instagramnál is – jelentős szakadék húzódik a tartalmat létrehozók és azt csak megnézők között. A válaszadóknak mindössze harmada szokott videókat feltölteni, közöttük is többségben vannak azok, akik havonta vagy csak még ritkábban tesznek ki videót.

Kiket követnek?

A válaszadók négyötöde olyan tiktokereket követ, akiket személyesen nem ismer ugyan, de tetszenek neki a videói. Emögött kicsivel marad le az influenszerek és celebek követése (65%). Családtagokat, barátokat és ismerősöket is több mint a tiktokozók fele követ (55%). A márkák (egyelőre) azonban még hátrébb kullognak a sorban egyelőre mindössze hat százalék azok aránya, akik cégeket, márkákat figyelnek az alkalmazásban. Ezek leginkább ruhamárkák, a divat- és szépségipar, a válaszadók a Nike, az Adidas, a Netflix, az Aldi, a Florence, a Glamour, valamint az Oxo Bubble Tea márkákat említették spontán.

TikTok

A részletes TikTok trendjelentés itt érhető el.

A TikTok kutatás adatai

Az online kérdőívet 2020. szeptember 7-18. között 10 053 fő töltötte ki. A kutatást a Ringier Axel Springer Magyarország médiavállalat oktatási programja, a Digital Media Campus kezdeményezte, a felmérés a Post For Rent ügynökség, a Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció és Szociológia Intézet kutatói, Bokor Tamás és Székely Levente, valamint az én szakértői közreműködésemmel készült.

Megosztás
Küldés
Megosztás
Tweetelés
Kitűzés
Boroznaki Gergő

Már több mint 10 éve blogolok, sneaker témában már az ezredik posztomon is túl vagyok :D

Témák
  • kutatás
  • social media
  • Tiktok
  • videó
Previous Article
TikTok algoritmus

Egy dolog, amiben a TikTok nagyon különbözik az Instától

  • Boroznaki Gergő
  • 2020.10.28.
TOVÁBB
Next Article
TikToker / TikTokozó - a "szótári definíció"

A TikToker a 2020-as év TOP10 szava között

  • Boroznaki Gergő
  • 2020.11.10.
TOVÁBB
Ezek is érdekelhetnek
TikTok A-Z-ig workshop: 2023. április 25.
TOVÁBB

TikTok A-Z-ig: négy teltházas workshop után itt az ötödik!

BeContent podcast
TOVÁBB

A BeContent podcast vendége voltam

TikTok újraközlés / repost
TOVÁBB

Hogyan működik a TikTok újraközlés?

Whisperton szakmai interjú
TOVÁBB

Tiktok titkok: Whisperton interjú

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Boroznaki Gergő vagyok. Marketing stratégia, e-commerce, social média (Instagram, TikTok) és prezentációk témájában tartok képzéseket, tréningeket. Ha kérdésed van vagy ajánlatot szeretnél kérni, lépj velem kapcsolatba!
ÍRJ E-MAILT
Nézd meg ezeket!
  • TikTok A-Z-ig workshop: 2023. április 25.

    TikTok A-Z-ig: négy teltházas workshop után itt az ötödik!

    TOVÁBB
  • BeContent podcast

    A BeContent podcast vendége voltam

    TOVÁBB
  • TikTok újraközlés / repost

    Hogyan működik a TikTok újraközlés?

    TOVÁBB
  • Whisperton szakmai interjú

    Tiktok titkok: Whisperton interjú

    TOVÁBB
  • Instagram tévhit #1 Az üzleti profil hátrányban van

    3 Instagram tévhit [ELOSZLATVA]

    TOVÁBB
Többet is szeretnél megtudni?

Marketing stratégia, Instagram, TikTok, social média, prezentációk témában személyre szabott tréninget, tanácsadással tudok neked segíteni! Kérj ajánlatot!

A legfrissebb blogcikkek
  • TikTok A-Z-ig: négy teltházas workshop után itt az ötödik!
  • A BeContent podcast vendége voltam
  • Hogyan működik a TikTok újraközlés?
Legnépszerűbb témák
blog e-kereskedelem esemény Instagram Instagram Stories interjú kutatás podcast social media Tiktok trendek videó workshop YouTube
Kapcsolat
Ha bármilyen kérdésed van, írj a gergely.boroznaki@sneakerbox.hu címre vagy küldj egy ajánlatkérést!
AJÁNLATKÉRÉS
Boroznaki Gergő
Instagram és TikTok tréningek, tanácsadás

Input your search keywords and press Enter.