Boroznaki Gergő
  • Instagram
    • Instagram Egyéni- és mikrovállalkozásoknak
    • Instagram Brand marketingeseknek
    • Instagram Ügynökségeknek
    • Instagram – Konferenciák és tréningek
    • Influencereknek
  • Tiktok
  • Prezentáció
  • Blog
  • Rólam
[Bg]
  • Instagram
    • Instagram Egyéni- és mikrovállalkozásoknak
    • Instagram Brand marketingeseknek
    • Instagram Ügynökségeknek
    • Instagram – Konferenciák és tréningek
    • Influencereknek
  • Tiktok
  • Prezentáció
  • Blog
  • Rólam
TikToker / TikTokozó - a "szótári definíció"

A TikToker a 2020-as év TOP10 szava között

  • Boroznaki Gergő
  • 2020.11.10.
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

…bár az év “nyertesét”, a lockdown szót nem tudta megelőzni 🙂 A Collins Dictionary közzétette, hogy milyen olyan új szavakat kezdtek el tömegesen használni az angolban, melyek jól leírják az adott évet – továbbá minden évben kihirdetik az Év Szavát is. De milyen társaságba került 2020-ban a TikToker, azaz TikTokozó (és egyáltalán kik azok?) Olvass tovább!

Az Év Szavai

2016-ban a Brexit, 2017-ben a fake news (álhír), 2018-ban a single-use (egyszer használatos), 2019-ben a climate strike (klíma sztrájk) volt, és ehhez kapcsolódik most a lockdown, mely a járvány miatt a mindennapi élet totális korlátozását jelenti.

Mik voltak még a mezőnyben idén?

2020-ban nem meglepő módon található még a leggyakrabban használt kifejezések között a járványhoz kapcsolódó, itt van rögtön maga a coronavirus (koronavírus), és a hatásai, mint furlough (csoportos leépítés), key worker (kulcsfontosságú dolgozó), self-isolate (önkéntes karantén) és a social distancing (távolságtartás).

Itt említeném meg gyorsba’ a magyar Karanténszótárt is, melyet a Corvinus Egyetem docense, Veszelszki Ágnes tett közzé és a magyar nyelvi kreativitás olyan gyöngyszemei csillannak meg benne, mint a kenyérszűz, a covideo-party, nyuggersáv, karanténháj vagy a maradjotthonka.

Visszatérve az angol mezőnybe: a virálisan terjedő (bocsi) szavak mellett elég kevés szó fért bele a TOP 10-be, olyanok, mint  a Megxit (Meghan hercegnő elköltözése/kivonulása a brit királyi/közéletből), a mukbang (“közös” streamelt kajálás) – és igen, ebbe az illusztris társaságba került bele a TikToker, azaz a TikTokozó is.

A 2020-as top10 angol szó között ott a TikToker (TikTokozó) is
A 2020-as top10 angol szó között ott a TikToker (TikTokozó) is

Hogy kerül ide a TikTokozó?

Mint 2020 legtöbbet letöltött nem játék applikációja, a TikTok – és ezáltal felhasználói, a TikTokerek / TikTokozók is helyet kértek maguknak a listán. De kik is ők?

A 2020 őszén lezárult, hazai használati szokásokat felmérő TikTok kutatás kiértékelésekor azt találtuk, hogy a magyar TikTokozó leginkább tizenéves (esetleg fiatal huszonéves), inkább csaj mint srác, naponta többször is belép az applikációba és egy kisebbségtől eltekintve (ők a kreátorok) ritkán tölt fel saját tartalmat. Az “átlag TikTokozó” továbbá szereti a táncos-zenés videókat, a vicceket és a mémeket és szinte csak a ForYou / Neked feedet nézi, melybe az algoritmus gondosan összeválogatja a számára érdekes (de nem feltétlenül értelmes 😉 rövid videókat. Ezen felül egy csomó zenét már a TikTokon ismer meg (bár a maximum egyperces videóhosszak miatt zenét nem itt fog hallgatni 🙂

TikToker / TikTokozó - a "szótári definíció"
TikToker / TikTokozó – a “szótári definíció”

Források: 444.hu / Guardian / Karanténszótár

Megosztás
Küldés
Megosztás
Tweetelés
Kitűzés
Boroznaki Gergő

Már több mint 10 éve blogolok, sneaker témában már az ezredik posztomon is túl vagyok :D

Témák
  • social media
  • Tiktok
  • trendek
Previous Article
A magyar Tiktok kutatás eredményei

[TIKTOK KUTATÁS] Fiatalos és “addiktív” – és már nem csak táncikálnak

  • Boroznaki Gergő
  • 2020.11.08.
TOVÁBB
Next Article

Szem elé került az Instagram Shop (értesítések pedig jobbra fel)

  • Boroznaki Gergő
  • 2020.11.22.
TOVÁBB
Ezek is érdekelhetnek
TikTok A-Z-ig workshop: 2023. április 25.
TOVÁBB

TikTok A-Z-ig: négy teltházas workshop után itt az ötödik!

BeContent podcast
TOVÁBB

A BeContent podcast vendége voltam

TikTok újraközlés / repost
TOVÁBB

Hogyan működik a TikTok újraközlés?

Whisperton szakmai interjú
TOVÁBB

Tiktok titkok: Whisperton interjú

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Boroznaki Gergő vagyok. Marketing stratégia, e-commerce, social média (Instagram, TikTok) és prezentációk témájában tartok képzéseket, tréningeket. Ha kérdésed van vagy ajánlatot szeretnél kérni, lépj velem kapcsolatba!
ÍRJ E-MAILT
Nézd meg ezeket!
  • TikTok A-Z-ig workshop: 2023. április 25.

    TikTok A-Z-ig: négy teltházas workshop után itt az ötödik!

    TOVÁBB
  • BeContent podcast

    A BeContent podcast vendége voltam

    TOVÁBB
  • TikTok újraközlés / repost

    Hogyan működik a TikTok újraközlés?

    TOVÁBB
  • Whisperton szakmai interjú

    Tiktok titkok: Whisperton interjú

    TOVÁBB
  • Instagram tévhit #1 Az üzleti profil hátrányban van

    3 Instagram tévhit [ELOSZLATVA]

    TOVÁBB
Többet is szeretnél megtudni?

Marketing stratégia, Instagram, TikTok, social média, prezentációk témában személyre szabott tréninget, tanácsadással tudok neked segíteni! Kérj ajánlatot!

A legfrissebb blogcikkek
  • TikTok A-Z-ig: négy teltházas workshop után itt az ötödik!
  • A BeContent podcast vendége voltam
  • Hogyan működik a TikTok újraközlés?
Legnépszerűbb témák
blog e-kereskedelem esemény Instagram Instagram Stories interjú kutatás podcast social media Tiktok trendek videó workshop YouTube
Kapcsolat
Ha bármilyen kérdésed van, írj a gergely.boroznaki@sneakerbox.hu címre vagy küldj egy ajánlatkérést!
AJÁNLATKÉRÉS
Boroznaki Gergő
Instagram és TikTok tréningek, tanácsadás

Input your search keywords and press Enter.