Az Insta feed értesítések a legutóbbi ráncfelvarrás során felkerültek a jobb felső sarokba és a webshopok számára nagyon fontos menüpont került a helyükre: az Instagram Shop. Termékek, terméktageket tartalmazó feed posztok és az új Guide-ok kerültek ezzel “tapintásnyi közelségbe”. Részletek a tovább után!
Hová kerültek az Instagram értesítések?
Az Instagram felülete sokat változott a kezdés óta, de ami fix volt, hogy az értesítéseket a jobb alul találtuk az ikonsoron. Eddig. A 2020 november végi ráncfelvarrás keretében elmozdították a lájkokat, kommenteket és egyéb értesítések lelőhelyét a jobb felső sarokba, a Direct Message üzeneteket jelző “papírrepülő” mellé.
Olyan szempontból logikus a változtatás, hogy így a feedet és a Story-kat és üzeneteket érintő értesítéseket most már egy rakáson találjuk (bár biztos nem csak nekem lesz szokatlan fenn keresni a lájkokat és kommenteket). Viszont még érdekesebb, hogy mit találunk az elköltözött értesítések helyén: ez pedig a Shop funkció.

Mit tud az új Instagram Shop menüpont?
Az Instagram és a Facebook az utóbbi időben nagyon rágyúrt a shopping funkciókra. A webshopokból automatikusan frissülő termékfeed (azaz a fő termékképet, rövid leírást, árat és terméklinket tartalmazó adatfolyam) egyre nagyobb szerepet játszik. Eddig ezek alapján betaggelhettük a termékeket a feed vagy az Instagram Stories posztokban, és eddig is meg lehetett nézni az összes shopos terméket a profiloldalon – de ez azért ez annyira nem volt szem előtt.

Termékek és taggelt posztok
A ráncfelvarrással ez most megváltozott! A kis Instagram Shop ikonra kattintva az általunk követett Insta profilok shop választékából dob fel termék javaslatokat (ahogy elnézem azok kerülnek a tetejére, amiket gyakran nézünk vagy amivel gyakran lépünk interakcióba). De nem csak termékeket, hanem termékektageket tartalmazó feed posztokat is feldob. Mivel a webshopok termékképeinél elvárt a letisztultság és a fehér háttér (a Google kifejezetten előírja a fehér hátteret a Google Shopping feedbe küldött képeknél), ezért a terméket kreatív környezetben bemutató posztok nagyon szépen ki tudnak emelkedni.
A jó és persze jól prezentált termékeknek esélyük van felkerülni a szintén friss funkcióba, a Wishlist -re, azaz a Kívánságlistára.
Shopok és Guide-ok
Maguk a Shopok között is lehet böngészni és az újdonságnak számító Guide -ok között is. És hogy mi az az Instagram Guide? Ezt különösen hamarosan egy külön posztban mutatom be, a legfontosabb jellemzője, hogy ez egy tematikus válogatás, melybe meglévő tartalmainkat szervezhetjük. Tehát Guide posztot nem tudsz kitenni, de korábbi posztjaidat szervezheted különböző Guide-okba. Mi is még csak most barátkozunk vele, de izgalmasnak tűnik!
