Az Instagram több profilt is üzemeltet, ahol friss infókkal látják az instázókat. Nemrég az Instagram algoritmus volt terítéken. Néhány gyakran felmerülő kérdést, vagy inkább “Instagram tévhit” lett eloszlatva. Lássuk hát ezeket!
Tévhit 1: Nem szabad üzleti profilra váltani, mert az Instagram ezeket hátrébb sorolja a személyes profilok tartalmaihoz képest.
Az Instagram megerősítette, hogy a három profiltípus (személyes / üzleti / kreátor) posztjai teljesen egyenlő esélyekkel indulnak a felhasználók figyelméért folytatott harcban. Tehát az üzleti profil használata nem jelent hátrányt az algoritmusnál – viszont az előnyei nagyon is kézzelfoghatóak, például az analítika!
Tévhit 2: A rövid kommentek (egy-, két, háromszavas) nem számítanak a rangsorolásban.
Kitartóan keringenek pletykák szakmai körökben, hogy (a szám változó), hogy az egy-, kettő vagy éppen háromszavas kommentek nem kerülnek bele a “mérleg serpenyőjébe”, amikor a poszt népszerűségét nézik (ami persze nagyon befolyásolja az elérését). Az Instagram most cáfolta ezt: a legkisebb (komment) is számít, legyen akár egyszavas, vagy akár “csak” egy emoji is. Azt már csak zárójelben tennénk, hozzá, hogy az (értelmes) beszélgetés, amit a kommentelőkkel folytatunk (vagy folytatnak egymás között) nemcsak az algoritmus miatt érték 🙂
Tévhit 3: A videókat előbbre sorolja az Insta algoritmus.
A tájékoztatás szerint a képek és a videók egyenlő esélyekkel indulnak – számításba véve, hogy ha egy felhasználó inkább videókat szeret nézni, akkor azokat is fog kapni és ez fordítva is igaz.
Az már a videó jellegéből adódik, hogy hosszabb ideig köti le a figyelmet (és ami a tapasztalatunk az a @sneakerbox Insta videóknál, hogy kevesebb lájkot is kap – erre nekünk az a megoldásunk, hogy miután néznek egy videót, elfelejtenek lájkolni, míg ez döntés egy képnél egy pillanat alatt meg tud születni 🙂
Instagram tévhitek: eloszlatva!
Most, hogy ez a három Instagram tévhit már eloszlatásra került nyugodtan válthatsz üzleti profilra (ha esetleg ez lett volna, ami eddig visszatartott), ugyanolyan örömmel fogadhatod az emojikat hozzászólásként és bátran posztolhatsz videót is (ami ráadásul még az Explore oldalon is nagyobb méretben jelenik meg, mint a fotók!)
Forrás: Instagram @creators via Later blog